Siyabonga! - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Marieke Zelst - WaarBenJij.nu Siyabonga! - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Marieke Zelst - WaarBenJij.nu

Siyabonga!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

15 November 2012 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Hallo allemaal!

Zaterdagmorgen vertrokken richting het Kruger Park. We zouden overnachten in hutjes dichtbij een poort van het park; Timbavati Safari Lodge. Dit hield in dat we 's avonds een Night Game Drive hadden in een private Game Park aangrenzend aan de lodge, waar ook de Big 5 voor zou komen. Met een open landrover vertrokken we het park in. We begonnen met een mega duizendpoot en een stelletje mestkevers aan het werk, maar kwamen al snel tot enkele leeuwen, olifanten en hippo's en buffels. Wat dus inhield dat we er al 3 van de vijf konden afstrepen (hippo's staan niet op het lijstje namelijk...). Alle dieren konden we van een paar meter afstand bekijken, dus op de foto staan ze zeker ;). En het was, zoals onze rager CJ zei, 'Eg war, mooi man!'. En dit alles onder de mede-bezielende leiding van de grote neger Lawrence ('my brother from another mother, aldus CJ) die in een voor hem te klein klapstoeltje voorop de motorkap zat om de dieren te spotten. Na dit avontuur vertrokken we de volgende dag om 6.00 voor een dagsafari in het Krugerpark (20.000 vierkante km groot...goed zoeken dus...). Al vrij snel hadden we ook hier een paar leeuwen in het vizier, die zich ditmaal tegoed deden aan een versvangen gnoe (wildebees). Overal waar je keek waren uitgestrekte vlaktes met hier en daar een afgestorven boom en wat bosjes waartussen zich danwel een olifant bevond, dan wel een kudde struisvogels, danwel een giraffe (kameelperd). En jawel, ook nummer 4 van de Big 5 hebben we gespot: de neushoorn. Waar in het begin de impala's nog heel wat voorstelden, werd dit later bijna 'gewoon'. Onze ranger wist dan ook te vertellen dat ze ook wel de McDonalds van de bush worden genoemd: een M op hun reet en overal te vinden...Al met al nog veel meer dieren gespot gedurende de dag, maar bij gebrek aan tijd en een soepel werkende computer houd ik het hier maar even bij :P

Maandag hebben we de Panorama-route gereden, met verschillende views over de 3 na grootste canyon ter wereld, de Blyde Rivier Canyon. Enorm mooie (ja je verwacht het niet me de naam...) panorama's op elk punt! Onze overnachting bevond zich in Nkambeni Tented Lodge...alleen bij het woord tent verwacht je wel iets anders dan het met tentdoek omhulde 'huis' dat we hadden :P Maar desalniettemin konden we heerlijk op de veranda van onze 'tent' zitten, met vers gebrande macadamianootjes en uitzicht op de zon die onder ging boven het wildlifepark waar we overuit keken.

Dinsdag zijn we Swaziland binnengereden. Dat betekent dus een nieuwe stempel in het paspoort ;) Bij het bezoek aan de Matsamo Cultural Village kon Carolien nog even haar danskunsten met de locals vertonen alvorens we doorreden naar een glaswerkplaats in Swaziland. Naast de werkplaats waren hier ook allemaal kleine arts & crafts winkeltjes (en een chocolate studio met 'African Temptations') te vinden, dus je begrijpt het, wij gingen los :) Over de vele geduldstoepies (verkeersdrempels) die het land kent, vervolgden we vervolgens onze tocht naar de volgende lodge midden in de bush ('Ja hoor, er zitten hier inderdaad ook cobra's, dus ik zou je aanraden je ramen 's nachts dicht te houden...' Goeedddd...dan weet je dat :P).

Tot zover maar even mijn verhaal van deze keer, want we moeten nu hoognodig ons ontbijt voor morgen bij elkaar gaan halen voor de winkels sluiten. Eigenlijk is er nog veeeel meer te vertellen, maar dat bewaar ik maar even voor een andere keer of voor in real life back in the Netherlands over een paar weken :P

Liefs, Marieke

(En oja, Siyabonga betekent 'Have a happy day' op z'n Swazi's ;))

• 15 November 2012 - 17:31

T Nellie En Piet:

hallo wereldreiziger. wat een orachtig verhaal weer van al jullie belevenissen kan niet wachten om de foto s te zien..geniet en bewonder deze aardbol hihi dikke knuffeks t nellie en piet XXX

• 15 November 2012 - 17:33

Reinier En Corry:

Met plezier lezen we ook jou verslag weer,zo genieten we er ook van hoe het jullie allemaal vergaat.
    Het land is heel uitgestrekt dus er worden heel wat kilometers gereden.
    Nog heel veel plezier tot de volgende keer veel liefs en een knuff ook voor Carolien van Reinier en Corry

• 15 November 2012 - 18:23

Gitta:

Hey, leuk weer wat te lezen van jullie..
    Heel veel plezier nog..
    Groetjes Gitta,

• 15 November 2012 - 18:25

Manouk:

Haha geweldig weer, vooral die geduldstoepies :p Kijk nu al uit naar jullie volgende verhalen! xxx

• 16 November 2012 - 13:04

Elly:

Hey meiden

Wat n belevenissen allemaal weer,geniet maar lekker verder.
    Siyabonga !!
    groetjes Elly

• 16 November 2012 - 18:26

Judith:

Hoi meiden,

Mooi he de big five spotten? Wil graag de foto's zien als je terug bent.En alle verhalen graag horen,wij hadden bedacht een bezoekje aan la cubinita als je terug bent? Meiden geniet met volle teugen.
    p.s. Mariek heb maandag de ruiten van de auto moeten krabben, yes King winter is coming!!!

• 28 November 2012 - 21:57

Maaike:

Wow super verhalen Mariek! Ik moest vooral hard lachen toen ik zag dat jullie hebben overnacht bij Timbavati, die rangers ken ik volgens mij ook!! Heeeel veel plezier en ik ben benieuwd naar alle foto's.